tantfjant

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

En sån DÄR dag

Av Annie - 21 september 2014 19:26

Lite av varje gjort, bl.a hälsat på älskade lilla pappa på hans boende. Lika jobbigt varje gång. Så stor och stark en gång, och nu en smal, nästan genomskinlig skugga av sitt gamla jag.
Han känner inte igen mig längre, men jag märker att han uppskattar att jag sitter bredvid honom och håller hans hand.
Vi pratar inte så mycket, eller iaf inte med varandra. Jag pratar med honom och han svarar på något annat.
Det värker i mig att se hur livet har förändrats för honom och ofta sitter jag där med tårarna brännande bakom ögonlocken, blinkandes för att han inte ska se det.
Det är inga långa besök längre, Max två timmar, men det är ofta ist. Minst varannan dag.
Jag måste det, både för hans och min skull.
Lilla fina älskade pappa ?

Efter pappa stannade vi och hämtade två Billybokhyllor jag köpt i en köp/säljgrupp på FB. En hundring för två var helt okej :-)
De ska till mitt arbetsrum, till alla mönsterböcker.

På Willys stannade vi till en snabbis och handlade ut sambons SEQR-erbjudanden. Kesella, juice, rutknäcke, inlagd gurka och leverpastej blev det idag. Det skulle varit ägg också men de var slut. I morgon kommer nya erbjudanden :-)

Äldsta dottern hämtades upp på hemvägen och väl hemma blev det kycklingburgare till lunch. Hur gott som helst när det är hemlagat. Vi kikade på hennes bolånekalkyl och bakade världens godaste äppelpaj av egna äpplen.

Pga graviditeten är hon otroligt trött så i tid innan Bingolotto skjutsade jag hem henne och nu spelar vi här hemma Bingolotto och fikar gott :-)
Vinsterna lyser med sin frånvaro, barnen stojar och stimmar, och diskbänken ser ut som ett slagfält. Det finns att göra även efter lottot alltså ( och helt otroligt, precis innan tv'n började så pajade diskmaskinens handtag och skenan som håller upp övre korgen. Vi behöver ju lite extra utgifter. Not!)
Det blir handdisk ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 24 september 2014 09:38


Jo, jag gillar hösten. Jättemycket faktiskt, men att vakna upp när det är kyligt och kallt är ingen höjdare. Att dessutom bli "uttvingad" tidigt innan solen hunnit titta fram gjorde att jag huttrade i bilen hela vägen in till stan. Sambon ska ta prov...

Av Annie - 23 september 2014 11:23

Varje gång jag sitter här hos pappa gråter jag, tysta tårar som rinner ner för kinderna när jag håller handen på pappa. Eller snarare skalet av det som en gång var pappa. Jag vet inte om han hör mig, eller förstår vad jag säger. Vet inte om han vet...

Av Annie - 21 september 2014 09:17


Jag vet, det kan tyckas att jag har taskig karaktär och det är delvis sant. Dock kommer livet också emellan och har man riktigt jävla fullt upp så måste man prioritera. Mina prioriteringar gör att jag själv alltid hamnar allra sist, tillsammans med...

Av Annie - 9 februari 2014 19:33


SpaceChimp med barnen från datorn, sen Vad blir det för mat med Per Morberg på tv. Bingolotto just nu och efter det blir det nya svenska serien på Tv1, Ettor och Nollor. De svenska produktionerna för Svt brukar vara bra. Nu dags för Bingo 3. ...

Av Annie - 8 februari 2014 16:00

Här gör vi inte många knop idag inte ;-) Åt frukost till RöjarRalf och myste i soffan. Efter det har dagen lunkat på i lugn takt. Sorterar lite papper, har bakat stora kladdkakemuffins tills ikväll, och strax ska jag börja med kycklinggrytan. Kyc...

Presentation

Dröm om morgondagen, kom ihåg gårdagen, lev idag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards